Medijska (ne)sigurnost

Zaposlenici ureda Dragana Mektića, ministra sigurnosti BiH, vole se hvaliti uspješnošću svoga rada. Mediji vole Mektića, pa često gledamo njegove redovne i vanredne press konferencije, povodom čega sve ne. Ostaje samo pitanje u kojem trenutku dolazi do prekida veze, pa se usprkos dobrom radu sigurnosnih agencija i čestim pojavama gospodina Mektića na TV ekranima građani i dalje osjećaju nesigurno?mektic

Je li situacija u BiH zabrinjavajuća (uzmimo za primjer slučajeve David Dragičević i Dženan Memić), ili moćnici (mediji, vladajuća elita i slično) samo žele da situacija izgleda zabrinjavajuće?

Krenimo od entitetskih televizija. Onih koje trebaju raditi u interesu građana i onih koji su (bar u teoriji) najobjektivniji. Koliko je to (ne)istina nam je jasno ako kao mjernu jedinicu uzmemo dva Dnevnika emitirana 20. maja 2018. godine, te kako su oni izvještavali o istom događaju, posjeti Turskog predsjednika Erdogana Sarajevu.43861363_303

Za obje televizije je ovaj događaj bio prvi na agendi. Već na samom početku, u najavi priloga, vidi se različita retorika javnih emitera. Tako je na RTRS-u najava glasila: ”Erdogan u Sarajevu okupio Tursku dijasporu, Zetrom odjekivalo ”Allahu Ekber i proketi Izrael.” 

Na FTVu se posjeta gledala iz drugačijeg ugla. Tako je odmah najavljeno: ”Turski predsjednik Erdogan u Sarajevu. Nakon sastanka sa Izetbegovićem poručio: Nemamo nikakve skrivene namjere prema Bosni i Hercegovini.”

TV prilozi koji slijede na dva javna emitera (napomenimo: koji bi trebali raditi u službi građana), su dijametralno različiti. Onima koji gledaju RTRS su plasirane drugačije informacije od onih koji gledaju FTV, a onima koji gledaju oba dnevnika (ako takvi postoje) jasna je samo jedna stvar: mediji izvještavaju na pristrasan način. Zbog ove činjenice jedini način da zaista objektivno znamo šta se dogodilo je da smo bili na samom događaju. Upravo ta pristrasnost i retorika koja je zavisna od medija koji gledamo utječe sa osjećaj sigurnosti.7-reasons-why-fake-news-goes-viral-according-to-experts-136422569052603901-171102110025

Plasiranjem i prenošenjem pojedinaca i grupa koji koriste ratno-huškačke i poruke prezira, naši mediji čine da se građani osjećaju nesigurno. Jedno je univerzalno: kada si sam svoj gazda, kada zakupiš domenu i kažeš da si portal, možeš raditi šta želiš. Tu spada i prenošenje govora mržnje, koji nas instinktivno vraća u devedesete, tu spada dozvoljavanje komentara na člancima radi profita i sve što u konačnici uzrokuje da većina u grupi od dvadeset i pet mladih lidera političkih partija ne zna koliko je naših građana otišlo na strana ratišta.

Jer, sve dok mediji svakodnevno pričaju o ekstremizmu u BiH, sve dok je standardno da je 80% sadržaja negativno, očekivano je da mislim da je na strana ratišta otišlo oko hiljadu naših građana, a njih je otišlo samo 160. Gdje je tu sigurnost, gdje je napredak?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s